Pariopettajuus kuvataidekouluissa -julkaisun kansikuva suomeksi.
| | |

“Pariopettajuus kuvataidekoulussa” -julkaisu esittelee viisi pedagogista kokeilua / Publikationen “Parlärande i bildkonstskolor” presenterar fem pedagogiska förskök

23.5. pidetyssä Saga-hankkeen päätösseminaarissa julkaistiin verkkojulkaisu, joka esittelee kuvataidekoulujen pariopettajuuskokeiluita. Mukana viisi opettajaparia ja opetusryhmää viidestä eri oppilaitoksesta. Vakiintunut yhden opettajan malli kyseenalaistettiin ja haluttiin selvittää opettajaparin toiminnan avulla, mitä hyötyä siitä olisi pienten lasten kuvataideopetuksessa.

Saga-hanke on Etelä-Suomen kuvataidekoulujen OSAAVA-verkoston pedagoginen kehittämishanke, jota koordinoi Porvoon taidekoulu. Mukana siinä on neljätoista visuaalisten taiteiden taiteen perusopetusta järjestävää oppilaitosta. Hankkeen tarkoituksena on kehittää pienten lasten taidepedagogiikkaa kuvataiteen ja arkkitehtuurin perusopetuksen viitekehyksessä. Yhteistyökumppanit ovat Suomen lasten ja nuorten kuvataidekoulujen liitto ry. ja Suomen Reggio Emilia -yhdistys ry. Hanketta rahoitti Etelä-Suomen Aluehallintovirasto Osaava-ohjelmasta.

Katso tästä verkkojulkaisu suomeksi ja ruotsiksi

Lisätietoja hankkeesta myös Porvoon taidekoulun Saga-hankkeen verkkosivuilta.

Samankaltaiset artikkelit